Retourbeleid

Herroepingsrecht
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. 

Je kunt het artikel alleen terug sturen als het artikel compleet is en in de originele staat (met kaartjes) en fabrieksverpakking.

Je mag het/de artikel(en) uitpakken en uitproberen, maar enkel ter beoordeling. Het artikel mag niet worden gebruikt of onnodig beschadigd raken. Ga er zorgvuldig mee om.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via support@coolflames.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Zie de retourprocedure en voorwaarden hieronder.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Retourvoorwaarden

  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van originele aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • Het artikel is binnen 14 dagen na retour aanmelding weer bij ons binnen
  • Het artikel wordt in goede staat bij ons afgeleverd

RETOURPROCEDURE
Meld je retour aan door een mail te sturen naar support@coolflames.nl waarin je naam en adres, het ordernummer, factuurnummer, de artikelnummers van de producten en eventuele reden van retour doorgeeft. Vervolgens mag je je retour (op eigen kosten) per post opsturen naar het volgende adres:

COOL FLAMES

OKUDIA BV

Lauwers 9

9405 BL ASSEN

Vergeet hierbij niet je factuur of pakbon (of een kopie daarvan) met het pakketje van je retourzending mee te sturen. Op deze manier kunnen we je retour het snelst verwerken.

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Wanneer je je retourzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed. Het retourpakket kun je afgeven bij een PostNL Servicepoint. Let op: Noteer altijd je afzenderadres op je retourzending.

Nadat wij je retourpakket hebben ontvangen
Op de dag dat wij je retour hebben ontvangen krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerst volgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en als zodanig opnieuw als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Is het artikel gebruikt en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen.

Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel.

Afhandeling
Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen, het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten en/of andere kosten, aan je terugbetalen. Wij wachten met terugbetalen, totdat we het product in goede orde hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat je het product hebt teruggestuurd.

Verkeren de producten niet in ‘nieuw’ staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven reeds genoemd.

Verkeerd artikel ontvangen
Je kunt dezelfde procedure aanhouden als een normale retour, maar tijdens het aanmelden aangeven dat het om een verkeerd geleverd artikel gaat. Mocht een artikel geruild worden door een fout van Cool Flames of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.

Defect artikel
Heb je een defect of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact met ons op.