Waar heb je een vraag over?
Vragen over Bestellen?
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de grote rode bestelknop. Als je de bestelling plaatst met je Cool Flames-account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen.
Wat gebeurt er na mijn bestelling?
De levertijd van onze haardmeubels is tussen de 3 en 8 weken afhankelijk van drukte en vakantieperiodes. Verwachten wij een vertraging? Dan streven wij ernaar om jou hier tijdig van op de hoogte te stellen.
Vragen over Betalen?
Hoe kan ik betalen?
Wij bieden een gevarieerd aantal betaalmogelijkheden, zodat er voor iedereen minstens een bekende betaalmethode bij zit.
Verloopt het betalen veilig?
Bij Cool Flames verloopt de betaling altijd veilig. Wij werken met een beveiligde betalingsprovider die alle betalingen voor ons beheert. Daarnaast gebruiken wij alleen betaalmethoden van gecertificeerde bedrijven.
Gaat er wat mis bij een betaling?
Kan ik achteraf betalen?
Ja, je kan betalen met Klarna in 3 termijnen en je kunt je betaling uitstellen door met je creditcard te betalen. De afschrijving gebeurt namelijk op een later moment.
Kan ik in termijnen betalen?
Vragen over Bezorgen & Installeren
Wat is de status van mijn bestelling?
Heb je tijdens het bestellen een account aangemaakt? Dan kun je de bestelling volgen in je account. Als je geen account hebt, wordt je via de e-mail op de hoogte gehouden. Mocht je toch nog vragen hebben kan je altijd contact opnemen met de klantenservice.
Wordt de bestelling gemonteerd geleverd??
Ja al onze haardmeubels worden compleet geleverd. De haard is netjes geplaatst in het meubel, de instellingen van de haard en de afstandsbediening zijn goed ingesteld. Stekker in het stopcontact en genieten maar.
Uitzondering hierop zijn onze cinewalls en kastenwanden. Deze zijn te groot om in 1 keer kant-en-klaar vervoerd te worden. Deze meubels worden door onze meubelmakers compleet voorbereid in de werkplaats en bij jou op locatie afgemonteerd. Dit afmonteren duurt tussen de 3 en 8 uur, afhankelijk van de omvang van het meubel.
Moet ik thuis zijn tijdens de bezorging??
Ja, maar je hoeft niet de hele dag thuis te blijven. Wij laten je tijdig weten wanneer wij bezorgen. De avond voor de bezorgdag laten we weten in welk tijdsblok van 2 uur de bezorging plaatsvindt.
Is bezorging gratis?
Ja alle producten boven €100 worden gratis bezorgd tot aan de 1e drempel op de begane grond. Wil je het meubel meteen op de juiste plek geplaatst hebben, kies dan voor 2-mans bezorging.
Wordt het meubel op de juiste plek bezorgd?
Ja dan kan zeker. Kies dan voor 2-mans bezorging. Je kunt deze optie aangeven bij het bestellen.
Wat is 2-mans bezorging?
Kies je voor 2-mans bezorging dan kun je het volgende verwachten:
- We zetten het meubel op de door jou gewenste plek. Woon je in een flat/appartement dan moet er wel een voldoende grote lift aanwezig zijn.
- We sluiten de haard aan.
- We nemen al het verpakkingsmateriaal weer mee inclusief de pallet.
Vragen over Ruilen & Retourneren
Bedenktermijn?
Op de haard geven wij 2 jaar garantie. Mocht er binnen die 2 jaar een onderdeel zijn vervangen of gerepareerd, zal de garantie niet opnieuw ingaan.
Een artikel retourneren?
Vragen over Garantie
Wat is de garantietermijn?
Op de haard geven wij 2 jaar garantie. Mocht er binnen die 2 jaar een onderdeel zijn vervangen of gerepareerd, zal de garantie niet opnieuw ingaan.
Een artikel retourneren?
Vragen over de Showroom
Hebben jullie een showroom?
Hoe maak ik een showroomafspraak?
Wat zijn de openingstijden van de showroom?
Openingstijden showroom (op afspraak)
Maandag: 10:00 – 17:00
Dinsdag: 10:00 – 17:00
Woensdag: 10:00 – 17:00
Donderdag: 10:00 – 17:00
Vrijdag: 10:00 – 17:00
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten
Vragen over haardmeubels
Hoeveel stroom verbruikt de elektrische sfeerhaard?
De ingebouwde haard beschikt over een “sfeermodus”, waarbij alleen de visuele vlammen actief zijn zonder dat de verwarming wordt ingeschakeld. In dat geval is het stroomverbruik veel lager, meestal rond de 50 Watt. Heb je de haard 3 uur aan staan in de sfeermodus, dan zijn de energiekosten ca. €0,05 per dag.
De haard heeft 2 warmtestanden: 750W en 1500W (0,75-1,5 kW). Om een indicatie te geven:
- Op de laagste stand van 750 watt verbruikt de haard in één uur 0,75 kWh (kilowattuur).
- Als je de haard bijvoorbeeld 3 uur per dag gebruikt, verbruikt deze 2,25 kWh per dag.
- Op de hoogste stand van 1500 watt verbruikt de haard in één uur 1,5 kWh (kilowattuur).
- Als je de haard bijvoorbeeld 3 uur per dag gebruikt, verbruikt deze 4,5 kWh per dag.
Als je de stroomkosten wilt berekenen, kun je het verbruik (in kWh) vermenigvuldigen met de elektriciteitsprijs. Bijvoorbeeld, bij een prijs van €0,30 per kWh zou een haard van 750 watt die 3 uur per dag aanstaat ongeveer € €0,68 per dag kosten (2,25 kWh × €0,30). Op de hoogste stand van 1500 zijn de kosten bij 3 uur €1,35.
Is de installatie ingewikkeld?
Nee, jouw dressoir wordt in onze meubelmakerij compleet op maat gemaakt, en samen met de bijpassende haard compleet afgemonteerd. Jij hoeft alleen nog maar de stekker in het stopcontact te steken. Of kies voor onze 2-mans bezorging, dan zetten zij hem op de juiste plaats, pakken hem uit, sluiten hem aan en nemen alle verpakkingsmaterialen weer mee.
Kan het dressoir worden aangepast aan mijn interieur?
Ja, het dressoir is leverbaar in verschillende afmetingen en 7 actuele kleuren. Daar zul je ongetwijfeld een keuze uit kunnen maken. Zit jouw maat of kleur er toch niet bij, neem dan contact met ons op zodat we je wensen kunnen bespreken.
Ik woon in een flat/appartement is dat een probleem voor de bezorger?
Indien het meubel op een verdiepingsvloer of op een etage in een flat- of appartmentengebouw geplaatst moet worden dan dient er een voldoende grote lift aanwezig te zijn. Mocht dit niet zo zijn, neem dan contact met ons op voor overleg.
Wat is de levertijd?
Jouw meubel met ingebouwde haard kan binnen 3 tot 8 weken, afhankelijk van drukte en vakantieperiodes, na opdrachtbevestiging en (deel-)betaling worden geleverd.
Kan ik stalen aanvragen om de kleur en dessin te bekijken?
De kleur en structuur van hout en fineer kunnen verschillen, aangezien het natuurlijk materiaal betreft. Je kunt kleur/structuur stalen opvragen via verkoop@coolflames.nl.
Hoe moet ik het meubel schoonmaken?
Alles wat je nodig hebt om vlekken of vuil op het meubel te verwijderen is water, een schoonmaakmiddel en een schone
microvezeldoek. Lichte vervuiling kun je eenvoudig verwijderen met water. Meng indien gewenst met een allesreiniger en breng dit met een
microvezeldoek aan op het vervuilde oppervlak. Wrijf altijd in de richting van de structuur in het plaatmateriaal, spoel vervolgens goed na met schoon
water en droog het oppervlak met een schone doek om eventuele kalkresten van het water te voorkomen. Bij diepere structuren in het plaatmateriaal kun
je ook een wonderspons of melaminespons gebruiken. Herhaal de behandeling indien nodig.
Vermijd het gebruik van afwasmiddel*, schuursponsjes of andere schurende producten, bleekmiddelen of stoffen met een hoog chloorgehalte en zuren.
Ook wordt het afgeraden om reguliere sprayproducten direct op het oppervlak te spuiten. Deze kunnen kringen achterlaten.
* Afwasmiddel bevat olie om de huid te beschermen. Deze laat een vette laag achter op het meubel en kan kringen en vlekken veroorzaken.